svētdiena, 2016. gada 15. maijs

Manas sarunas ar robotu jeb čatboti ir mūsu nākotne

Tajā pašā nu jau daudz pieminētajā konferencē Baltkrievijā noklausījos prezentāciju par mobilajām tendencēm 2016. gadā. Viena tendence, kas tika īpaši uzsvērta, ir čatboti. Kaut kur šis vārds bija pavīdējis, bet neteiktu, ka tas man bija labi zināms. Tāpēc sāku interesēties vairāk, jo tagad tie ir atļauti arī Facebook vidē. Tātad, kas tas ir. Čatboti ir roboti, kas uzņēmuma vārdā atbild uz pieprasījumiem. Piemēram, ja es vēlos sazināties ar restorānu, lai uzzinātu, kā tur nokļūt, un man atbild čatbots, tad viņš nosaka, kur es atrodos un izstāsta ceļu uz restorānu. Respektīvi darbojas kā navigācijas rīks. 

Cits piemērs - ziņu medijs. Nesen piereģistrējos TecCrunch čatbotam. Tas man katru rītu gluži kā pastnieks Facebook Messenger iemet informāciju ar jaunākajām ziņām. Ierakstot "Menu", saņemu informāciju, ko šis čatbots spēj man piedāvāt. Šajā gadījumā tas piedāvā vairākas kategorijas, kādas ziņas es varu izvēlēties lasīt. Jautāju "What's hot"? Čatbots atsūta, kas šobrīd topā. Un vēl - ierakstot populāras personas vārdu un uzvārdu, čatbots parāda īsu aprakstu par šo cilvēku. Respektīvi, ir iespēja aprunāties ar robotu :)

Te lielisks piemērs no apavu tirgotāja, kas labi parāda, kā strādā čatbots. Man kā klientei ļoti patīk šāda īsa un konkrēta komunikācija un piedāvātās izvēles iespējas:


Pameklējot internetā, ko par šo robotu nākotni domā citi, atradu RetailDive diskusiju par to, ko čatboti nozīmē tirdzniecības nozarei. Daži eksperti visai drosmīgi apgalvo, ka tas būs vienīgais veids, kā notiks klientu servisa komunikācija ar klientu. Te gan jāpiebilst, ka cilvēka faktors jebkurā gadījumā būs nozīmīgs - cilvēks būs tas, kurš radīs scenārijus sarunai ar klientiem. Nu vismaz pagaidām... Tiešām pagaidām, jo Google esot uzbūvējusi čatbotu, kas diskutē par dzīves jēgu...

Te ir apkopojums dažādiem instrumentiem, lai varētu uzbūvēt savu čatbotu. Jāatzīst, ka neesmu pamēģinājusi nevienu no tiem, bet to plānoju izdarīt. Un te vēl viens vērtīgs raksts no Wired - ar mazliet mazāku devu entuziasma :)

Ja Tev ir pieredze ar čatbotu veidošanu, padalies šeit komentāros

3 komentāri:

  1. Īss un kodolīgs raksts. :) Lai arī čatboti būs būtiks mārketinga elements, piekrītu Tev, ka cilvēka faktors jebkurā gadījumā būs nozīmīgs.

    Šeit ir mūsu domas par mārketinga nākotni ar čatbotiem un tūlītēju ziņojumapmaiņu - https://www.anclaren.com/2018/01/28/catboti-un-tuliteja-zinojumapmaina/

    AtbildētDzēst
  2. Mani kā lietotāju tomēr tie čatboti nuzrunā, tāpat vienmēr izmantoju iespēju uzzvanīt īstam cilvēkam, ja ir kādi jautājumi...

    AtbildētDzēst
  3. Nepatīk man čatboti, īpaši TET bots stulbs liekas (

    AtbildētDzēst